söndag 11 augusti 2019

Ronneby

Då har man kommit hem efter en regnig och fantastisk dag i Ronneby.
Fick förfrågan från Laila om jag kunde hjälpa henne att ställa Vinnie då hon inte kunde åka ner, lite nervös svarade jag att det kunde jag väl göra.
Jag och Dolly möter upp Susanne vid Kållered som då varit och mött upp Laila för att få med sig Vinnie och Femman, och vi startar en resa i regnets tecken hela vägen ner till Ronneby.
När vi kommer fram så styår regnet som spö i backen och klantiga Nina har inga regnkläder med sig så stackars Susanne får ta tält m.m och gå en vända medans jag sitter kvar i bilen med hundarna.
Väl på plats är det dags för mig och Vinnie att känna på varandra lite innan det är dags att äntra ringen.
kan säga att jag var väldigt nervös. Vinnie skötte sig galant och vann Juniorklassen med CK.
Sen var det dags för bästa hane, av alla hanar där i dag var det bara 3 som fick CK. Fina Vinnie blev 2:a bästa hane med CERT. Såg glad för han och Lailas skull. Tack Laila för förtroendet. Domaren bara älskade honom. Fina Dixon kom 3:a med R-CERT.
Dags för tikarna.... Dolly gick i öppenklass och fick Excellent, sedan oplacerad men med jättefin kritik.
Är super glad med dagen och att jag hade underbart sällskap av Susanne Gustafsson. Tack för en riktigt trevlig dag. Grattis till dig och Dixon.


Även denna goding var och ställdes ut i veteranklass Rochamgo's Charming Charyna "Ella"
Dooter till min fina Bärta <3 p="">




Inga kommentarer:

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa