Fortsätt till huvudinnehåll

En helg i hundens tecken

Vi startar på fredagen med att jag och Anette lastar in oss och hundarna i bilen. Förden styrs mot Kållandsö och Lottas lantställe. En fantastisk plats. Väl framme lastar vi ur bilen och inväntar våra värdar.

Fredagskvällen är helt ljuvlig med trötta hundar som fått springa och busa i både skog och mark. God mat och trevligt sällskap gör att man somnar gott.

Upp tidigt på lördag morgon för att åka till utställningen inne i Lidköping. En mycket trevlig dag med härliga människor och hundar. Lemmy var först ut och blev 4:a i öppen klass med CK, opl. i bästa hane. Dolly blev 3:a unghundstik med CK, opl. i bästa tik. Jag kan inte vara gladare över hur dom skötte sig.
Tillbaka till stugan och fixa lite mat och ta en promenad med hundarna i de underbara omgivningarna. Ringer upp min valpköpare som varit och tävlat med sin hund och vunnit. Så himla glad för deras skull. Grattis Marie & Sigge.
Tidigt i säng för att ännu tidigare på söndagen packa allt i bilen och styra kosan mot Tånga Hed och en ny utställning.

Lemmy kom 2:a i öppen klass men utan CK, Carma fick Very good då hon behöver växa till sig lite mer. Dolly blev 4:a unghundstik utan CK. Syster Nella blev 3:a. Grattis Nella & Amanda.
Med andra ord en mycket trevlig helg och MYCKET trötta hundar.

Härligt att vara och umgås med så underbara människor hela helgen men otroligt skönt att komma hem.

Tack till alla som förgyllde min helg.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

God Jul m.m

Ja då är vi åter igen på väg mot ett nytt år och nya äventyr. Destinys småttingar har lämnat hemmet



men det dröjer inte så länge innan det kommer nytt smått i huset. Ada är dräktig och kommer få sina valpar runt 10 januari



Detta kommer bli mycket spännande, är bara glad att jag förhoppningsvis hinner klara av MyDog innan hon sätter igång. Som sagt så är datum satt till 10 januari men man vet ju aldrig. Kan ju komma några dagar tidigt :)
Nu vill jag även passa på att önska alla följare GOTT NYTT ÅR



Inget är som väntans tider :)

Ja idag är det den 10 januari och dagen D för Ada.. Meningen är att hon skall valpa idag men det visar hon ingen som helst lust till att göra,

Hon ligger lugnt och myser och tuggar lite ben. Valparna sparkar och har sig och visar med tydlighet att dom är starka och fina vilket glädjer mig....

Ja nu kan vi bara hoppas och hålla tummarna att det kommer fina friska och starka valpar..









13 dagar.....

Kvar tills Ada skall valpa. Nu har hon flyttat hem och precis som jag trodde var det Carma som skulle vara lite tyken och ifrågasätta vad Ada hade där att göra 😂
Hon är en liten bitch den där, men så go.
Här kommer det några bilder på goa Adas mage.



Den sista bilden är på valp hagen och självfallet reste sig Ada upp för att gå när jag fotade.
Carma har varit hos veterinären och fått sitt öra kollat. Det var lite svamp som letat sig ner där. Fick medel med hem för att behandla.  Vilken underbar liten klinik jag hittat som inte är uppköpt av de stora riskkapitalbolagen ännu. Jag hoppas att dom kommer få bra tillströmningen av klienter så att dom kan klara sig utan dem. Både veterinären och sköterskan vi träffade var fantastiska. Kliniken heter Billdals Djurklinik. Jag rekommenderar dom stort.
Nog för nu och tack till mina följare som tappert väntar på nya inlägg...... Ni är bara bäst 💜