torsdag 7 juni 2012

Norrköping

I fredags satte jag och min man oss i bilen och styrde kosan mot Åby i Norrköping för att under helgen invadera Marinas hem med hundar och allt. Fredags kvällen gick i ett lugnt tempo och alla hundarna (Bianca, Hulda & Destiny) tyckte det var trevligt att träffas igen.

På lördagen var det att hoppa upp ur sängen tidigt då utställningen på Himmelstalund startade klockan 9:00. Marinas dotter Lilly följde med mig till utställningen, det var första gången för henne på en utställning. Det blåste storm och vi hade många problem med att tältet skulle sitta kvar uppe, men det var i alla fall uppehåll.

Det var Brian Owen som dömde staffarna. Östsvenska Terrierklubben stod som värdar för denna utställning.

Lilla Destiny blev 4:a i sin klass med Ck oplacerad i Bästa tik
Rochamgo's Dreaming Destiny


Destinys kritik:

Lovely red & white, well balanced, nice headshape, good front with well springed ribs, nice topline with good bend of stifle, moves and shown well.

Hulda blev 2:a i öppenklass med CK och till slut 4:a bästa tik
Tadpoles Dysnomia



Huldas kritik:

Quality overall balanced, excellent expression with a nice headshape, good clean front, showed and handled and moved well.

Är så stolt över mina fina tjejer.

Hem till Marina med familj igen och försöka värma upp sig efter en blåsig dag. det blev en mycket trevlig kväll som det brukar vara när man är i Norrköping.

Efter en god natts sömn var det åter igen dags att släntra sig ur sängen och göra sig klar för ytterligare en dag i utställningens tecken. Jag besluta de mig för att Destiny fick vara hemma då hon inte var så förtjust i att det kom vind virvlar samtidigt som jag ville att hon skulle stå och gå fint :) Lilla skruttan.

Sagt och gjort, jag och Hulda satte oss i bilen och åkte iväg. Väl framme vid utställningsplatsen fick jag låna en liten bit av Irene Ådefjälls tält (mycket trevligt hade vi). dags då för Hulda att äntra ringen i öppenklassen. Herregud vad nervös jag var. Hulda vann sin klass med CK så då var det bara att vänta till Bästa tik. Kan säga det att Carl-Gunnar ville verkligen att vi skulle röra på oss. Som 1:a i Bästa tik kom Kronsäters Åsa och på 2:a plats kom Hulda vilket gjorde att hon fick sitt sista CERT och blev SE UCH. Så jäkla glad jag blev.

Bästa tik placeringarna

Carl-Gunnar Stafberg, Hulda & Jag
Huldas kritik:

Mycket bra tik huvud, bra bett, fina ögon, utmärkta öron, bra hals, aningen lös front, bra rygg, välformad brödtkorg, lite knappt vinklad bak, rör sig bra. Championat.

Kan bara säga det att det var en mycket trött och lycklig matte som åkte hem till Marina igen. En myskväll följde och på måndagen var det dags för mig, Kent och hundarna att åka hem igen.

Har haft en underbar helg i Norrköping, tack alla för att ni gör det så trevligt

Inga kommentarer:

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa