torsdag 28 juli 2011

Vad tjänar allt till ?

Sitter och läser och begrundar vad som händer i världen. Vem är jag ? En liten människa på jorden som försöker göra det bästa av situationer som dyker upp i mitt liv.

Trött blir jag av allt tissel tassel, ilska, elakhet, och att avundsjukan är å stor bland oss människor. Kanske skall man försöka se till sig själv lite mer och inte öppna sig så mycket för alla andra. Känns som om man bara blir nedtryckt och undanskyfflad när man är öppen med vad man tycker och känner.

Vissa människor kan verkligen gå över lik för att krossa andra, vad tjänar dom på det. Hot och förföljelser är det något som gör en människa bättre?

Vill inte sänka mig till samma nivå och starta ett krig, kommer att stillatigande vänta ut stormen och hoppas att man kommer ut på andra sidan stärkt av allt som hänt.

Kan heller inte tycka synd om människor som beter sig på det viset, hoppas bara att dom själva märker hur dom är och att dom kan ta sitt förnuft till fånga.

Le mot världen och behandla andra människor som du själv vill bli behandlad.

1 kommentar:

Frideborg sa...

Jättebra sagt. Vi måste visa att vi kan stå på egna ben. Att alla har ett värde oavsett. Man kan inte vara avundsjuk, man ska istället glädjas åt det lilla. Jag går och lägger mig på kvällen och tänker "vad bra denna dagen blev, tack" Jag somnar gott.
Sen kan man ha önskningar, drömmar mm.
Själv känner jag att jag gett för mycket förr, utnyttjad och sen ratad för att man inte varit fin nog. Jag har hellre en fin vän än 25 opålitliga. Du är en av dom Nina.
Love U/kram Marina

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa